22 feb. 2009

Călătorie în lumea violelor şi a Alpilor germani






Când întrebi prietenii plimbaţi prin Europa despre Germania, se vor repezi să îţi laude Romantische Strasse, wurştii, Weise beer şi Cartierul Roşu de la Hamburg. Pe mine dacă mă intrebaţi,o să vă spun: parcurile cu flori şi lebede pe care nu le mănâncă nimeni, curăţenie, linişte, multe motoare Harley Davidson, lacuri cu o apă clară precum cristalul, munţi înalţi, persoane extrem de calme şi relaxate. Asta am găsit eu în Germania şi, mai ales, am găsit o altă lume, total diferită în zona Alpilor germani. Anul trecut, în lunga călătorie iniţiatică pentru mine şi maşina noastră spre ţările nordice, prietenul meu mi-a propus să trecem prin zona Alpilor, aflaţi la graniţele Austriei şi Germaniei, şi să vizităm tot felul de puncte turistice, cu lacuri, vârfuri şi "transfăgărăşene" . Aşa că le-am luat la rând şi am văzut Konigssee, Eibsee, Zugspitze, Hallstat, Loser. Bavarezii sunt gazde desăvârşite, te primesc cu braţele deschise, dar nu mai târziu de orele 20, îţi dau mic dejun, te fac să te simţi bine, până la urmă le eşti client, dar sunt şi germani care nu îţi deschid pensiunea pentru o singura noapte sau pentru două persoane că este prea mare deranjul.
Dintre toate locurile noi descoperite, cel mai mult mi-a plăcut micuţa staţiune Mittenwald, renumită pentru sporturile de iarnă, dar şi pentru superbele fresce bavareze şi viole. Acolo, într-adevăr, am găsit cu greu cazare(deşi nu eram în plin sezon), dar fiind o localitatea atât de mică şi cu un peisaj de îţi tăia respiraţia, nu mai are rost comentariul.
Mittenwald înseamnă case fermecătoare în stil alpin, magazine, restaurante şi numeroase străzi doar pietonale. Aşa cum am spus mai devreme, case şi clădiri împodobite cu fresce deosebite, reprezentând probabil istoria celui sau celor care au trăit sau trăiesc încă acolo. Străzile pietonale sunt limitate de mici canale prin care se scurge apa, iar din loc în loc, sunt poduleţe de trecere. Aici, am aflat că Mittenwald este unul dintre cele trei oraşe de lutieri din Germania şi adăposteşte, în cea mai veche clădire a sa, muzeul
Geigenbau, dedicat violelor şi viorilor. Vinovaţi de faima acestui oraş sunt reprezentanţii familiei Klotz, care au înfiinţat primul atelier de fabricat viori prin anul 1685, iar tradiţia s-a păstrat cu sfinţenie de atunci, plasând Mittenwald în categoria celor mai importante centre de fabricare a viorilor, alături de Brescia, Viena, Londra, Paris. Din auzite şi citite, însuşi Mozart ar fi cântat la o Mittenwalderin - numele dat viorilor produse aici. O altă atracţie a locului este Biserica Parohială Sfinţii Petru şi Pavel, construită în stil baroc în anul 1749. La final, după plimbarea prin centrul oraşului, vă recomand o altă atracţie a locului: îngheţata bavareză. O surclasează pe cea italiană garantat. Aşa că nu vă pot spune decât călătorie plăcută şi poftă bună!
P.S. Am uitat să menţionez apa râurilor alpine este albastră de parcă un copil, în joacă, ar fi turnat mii de călimări cu cerneală albastră.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu